Relacja z obchodów Dnia
Nowoczesnych Technologii w Edukacji
w Szkole Podstawowej
im. Jana Adama Maklakiewicza w Mszczonowie
W klimat tegorocznych obchodów DNTE
w naszej szkole wprowadzi film przygotowany przez Agnieszkę z klasy 7.
link do filmu Agnieszki:
https://www.kizoa.com/Video-Editor/d357250563k6573173o1l1/Film
Dzień Nowych Technologii w Edukacji, to wydarzenie, które obywa się co roku. Akcja wystartowała w kwietniu 2019 roku. Tegoroczna edycja jest już trzecią. Również w naszej szkole obyła się po raz trzeci. Dzień Nowych Technologii w Edukacji to inicjatywa Ministerstwa Edukacji i Nauki, której celem jest popularyzowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych wykorzystywanych w pracy z uczniami w szkole i poza nią. W tym roku „Dzień Nowych Technologii w Edukacji” odbył się 22 marca 2021 roku.
Ostatni czas w edukacji, to okres wielu zmian wymuszonych sytuacją epidemiologiczną. Organizowanie zajęć w formie zdalnej spowodowało przybliżenie nowoczesnych technologii do edukacji. Trafnie to przedstawia w swoim filmie Oliwia, uczennica klasy 7.
Tegoroczne obchody Dnia Nowoczesnych Technologii w Edukacji w Szkole Podstawowej w Mszczonowie zorganizowane były w formie zdalnej, z wykorzystaniem środków i metod pracy na odległość. Wydarzenie miało postać interaktywnej zabawy, której zadaniem było przybliżenie aplikacji, stron, sposobów na zdobywania, pogłębianie wiedzy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
Przygotowana przez nauczycielkę informatyki aktywność, to "informatyczna sówka" zawierająca bogaty zbiór programów.
Przegląd aplikacji przygotowała T uczennica klasy 7
W tej informatycznej skarbnicy każdy
uczeń mógł odszukać dla siebie program, stronę, zabawę. Znalazły się tu
drogowskazy dla wielbicieli programowania (młodsi i starsi uczniowie odnaleźli
tu miejsce dla siebie), były wskazówki dla pasjonatów grafiki, swoje
umiejętności doskonali również i ci, którzy lubią tworzyć gry. Nie
zabrakło też aplikacji, które mogą stać się pomocne przy nauce i prezentowaniu
swojej wiedzy. Oczywiście były także ścieżki, które prowadziły do rozrywki.
Przegląd wszystkich zamieszczonych
propozycji, przygotowała w materiale
filmowym uczennica klasy 7
ü 👉hologramy - obraz 3
D zawieszony w powietrzu;
ü 👉krzyżówki - strona , na której można łatwo i szybko stworzyć własne krzyżówki słowne i obrazkowe;
ü 👉graj i programuj - Blockly Games to seria gier edukacyjnych uczących programowania;
ü 👉kurs HTML tworzenie stron internetowych;
ü 👉avatar - Avatar w programie Voki;
ü 👉tworzenie własnej gry w wymiarze 3D Kodu Game;
ü 👉gra logiczna do nauki programowania – Lightbot;
ü 👉Pivot Animator - tworzenie własnych animacji;
ü 👉edytor atrakcyjnych prezentacji multimedialnych online Prezi;
ü 👉tworzenie
animacji Storytelling;
ü 👉WordArt – tworzenie chmur wyrazowych;
ü 👉nauka programowania poprzez zabawę Code.org;
ü 👉tworzenie komiksu w programie Pixton;
ü 👉własne film Kizoa movie maker;
ü 👉interaktywne puzzle Jigsaw Plane;
Film Zuzi z klasy 8 prezentuje aplikacje, które można było poznać w DNTE.
Wydarzenie, które odbyło się z okazji DNTE dla
niektórych uczniów była to być może jednodniowa przygoda, ale jest
grona szkolnych odbiorców, którzy zainteresowali się
"skarbczykiem informatycznej
sówki", poznali wszystkie przedstawione propozycje
i wybrali te, które będą im towarzyszyły przez dłużej.
Film Weroniki z klasy 7 pokazuje jak wiele można zdobyć nowych umiejętności,
które również zostały potwierdzone certyfikatami.
Link do filmu
Weroniki:
Kolejne spotkanie już za rok.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz