Mistrzowie Kodowania

CodeWeek 2016 w naszej szkole
18 X 2016 odbyła się „Odwrócona lekcja”. Uczniowie z klas IV-VI uczęszczający na zajęcia koła "Mszczonowscy Mistrzowie Kodowania" wraz z nauczycielem opracowali i przeprowadzili zajęcia, na których pokazali swoim nauczycielom, jak można wykorzystać język kodowania do tworzenia pomocy dydaktycznych. Powstały w Scratchu programy sprawdzające wiedzę z różnych przedmiotów szkolnych. Po dzisiejszych zajęciach można sprawdzić swoja wiedzę z: języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, przyrody i religii.
Dużo wzajemnej radości przyniosło wspólne tworzenie programów. Zajęcia udowodniły, że KODOWAĆ KAŻDY MOŻE.
Projekty można obejrzeć w Studio Mszczonowskich Mistrzów kodowania: 





5 Powodów by uczyć dzieci programowania
Już dziś rozpoczęliśmy przygotowania do CodeWeek. Powstawały projekty edukacyjne, które będziemy robili z nauczycielami różnych przedmiotów w czasie wspólnego kodowania 17 X 2016

Na dzisiejszych(27.09.2016) zajęciach powstały projekt, które pokazują naszą szkołę.
 Mali programiści z klas IV-VI zabierają na wirtualny spacer
https://scratch.mit.edu/projects/122932299/#fullscreen
https://scratch.mit.edu/projects/121924413/#fullscreen







Nowy rok kodowania rozpoczęty. Pierwsze projekty już zostały zrobione.
dzisiaj powstawały animacje zapraszające na nasze zajęcia z kodowania.
Bierzemy udział w programie Mistrzowie Kodowania
                                                                        
Nasza szkoła  została zakwalifikowana do IV edycji ogólnopolskiego programu "Mistrzowie Kodowania ". Będziemy po raz trzeci uczestniczyli w tym programie.
W projekcie biorą udział uczniowie klas IV-VI, a zajęcia z
programowania prowadzone są w naszej szkole na zajęciach  dodatkowych w ramach koła informatycznego „Mszczonowscy
Mistrzowie Kodowania”
Informacje i aktualności można znaleźć na stronie:
https://web.facebook.com/mszczonowscy.mistrzowie/
Lista korzyści, jakie daje nauka programowania jest długa. Pozwala lepiej zrozumieć i wykorzystać nowoczesne rozwiązania techniczne, sprawia, że uczeń nie jest biernym odbiorcą szeroko rozumianej technologii informacyjno-komunikacyjnej, ale potrafi ze zrozumieniem realizować własne projekty i wykorzystywać je dla własnych potrzeb.
Mistrzowie Kodowania to projekt edukacyjny mający na celu upowszechnienie nauki programowania  w polskich szkołach. Obejmuje on uczniów szkół podstawowych z całej Polski. W ramach zajęć dzieci uczą się programowania w intuicyjnym języku Scratch. Udział w programie jest bezpłatny.
Program Mistrzowie Kodowania jest objęty patronatem takich instytucji jak: Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Program wspierany jest przez Szerokie Porozumienie na rzecz Umiejętności Cyfrowych, a partnerami Mistrzów Kodowania są: Superbelfrzy RP, Coderdojo, Centrum Cyfrowe, Dobra Edukacja oraz CEO.

 Nasze scratchowe podsumowanie z Mszczonowa zostało umieszczone na stronie programu Mistrzowie Kodowania.






Rok pracy Mistrzów Kodowania dobiega końca. Czas na podsumowanie tego co działało się przez ten czas, A działa się nie mało, napracowali się Mszczonowscy Mistrzowie Kodowania. Przygotowali wiele świetnych projektów i ciekawych wydarzeń.
A to podsumowanie rocznej pracy Mszczonowskich Mistrzów Kodowania, zrobione przez Olę

Wielkie świętowanie na Stadionie Narodowym w Warszawie





Przedstawicielki Mszczonowskich Mistrzów Kodowania przygotowują się do prezentowania projektu 

Próba przed wystąpieniem na forum Mistrzów Kodowania z całej Polski
Ostatnie ustalenia przed prezentacją.

Ekipa gotowa do prezentacji.

Spotkanie z koteczkiem Scratchem.



Był też czas na szalone zabawy

Trzeba nie lada sprawności  

No, Agatko idzie Ci doskonale!

Podpis Mistrza okazuje się nie tylko Kodowania :)


Dz zobaczenia za rok.




Konkurs informatyczny "Mój skomputeryzowany dom"

Jest to konkurs na projekt w Scratchu
Zadanie dla uczniów: przygotowanie projektu Scratch w formie animacji, gry, sztuki, melodii, opowiadania lub interakcji z myszą, klawiaturą, obrazem z kamery oraz dźwiękiem z mikrofonu.

Od 14 do 20 kwietnia będą otwarte studia na stronie scratch.mit.edu, w których uczestnicy umieszczają prace konkursowe. Po opublikowaniu pracy należy zgłosić pracę przez formularz, który będzie dostępny (od 14 kwietnia).

Ocenie podlegają:
zawartość merytoryczna,
rozwiązania programistyczne,
walory artystyczne - w tym własne zdjęcia i grafika,
pomysłowość i wkład pracy.

Autorzy najlepszych prac otrzymają dyplomy i będą mogli publicznie zaprezentować wyróżnione prace podczas spotkania 9 maja 2015 r.

Aby wziąć udział w konkursie na projekt Scratcha "Mój skomputeryzowany dom" należy założyć sobie konto na stronie:
http://konkursy.oeiizk.edu.pl i i zalogować się do konkursu Scratch 2015. Poprzez tę stronę będą zgłaszane prace na konkurs. Znajdują tam też informacje o konkursie, forum pomocy, materiały pomocne do nauki Scratcha.









5 XI 2015
Bardzo się cieszmy, że jesteśmy zauważalni także w sieci. Na stronie facebookowej Programu "Mistrzowie Kodowania" napisano o nas:

 "Dociera do nas coraz więcej ciekawych projektów tworzonych w ramach zajęć Mistrzowie Kodowania. Koniecznie zajrzyjcie na fanpageMszczonowscy Mistrzowie Kodowania, gdzie możecie śledzić poczynania najmłodszego pokolenia Mistrzów"




2.10.2014

Specjalne zadanie dla naszych Mistrzów.

Wiem, że jesteście bardzo kreatywni i nie boicie się żadnego wyzwania.
Spróbujcie tym razem stworzyć animowaną kartkę z życzeniami dla nauczycieli.
Tu możecie poszukać inspiracji:

http://scratch.mit.edu/projects/13179808/

http://scratch.mit.edu/projects/22772656/

http://scratch.mit.edu/projects/15595056/

http://scratch.mit.edu/projects/22651602/

Swoje projekty umieszczajcie w studio SP Mszczonów.





1.10.2014
Dzisiaj kolejna porcja wytworów młodych screchowych programistów.
123artystka123 przygotowała ciekawe projekty.
Natalia zgłębia tajniki Scratcha, eksperymentując z poleceniami, a także ucząc się od tych. którzy umieją więcej. To bardzo dobry sposób pogłębiania umiejętności.
W notatce i podziękowaniu 123artystka123 informuje komu zawdzięcza swoją inspiracje.
http://scratch.mit.edu/projects/28073348/

http://scratch.mit.edu/projects/27954874/
30.09.2014

To jest labirynt zrobiony przez Paulinkę
Gra jest świetna, spróbujcie ją ukończyć. 
Powodzenia!

http://scratch.mit.edu/projects/27776068/
Instrukcja:

Kot:strzałki.Zbieraj ciacha i dojdź do granatowego pola.Uważaj na błękitny!!!  Nie jedz zielonych ciastek!!!

Prezentujemy kolejny labirynt. Uwaga! Wcale nie jest łatwo ukończyć grę.
Natalia grę zaczęła tworzyć na naszych zajęciach, ale tak ją wciągnęło, że nie czekając na kolejne spotkanie, zasiadła w domu i stworzyła niezłe wyzwanie dla graczy .
Ja ukończyłam dopiero za 4 razem.
Ciekawe jak Wam pójdzie zbieranie pączków.

http://scratch.mit.edu/projects/27776120/


29.09.2014

Na dzisiejszych zajęciach Mszczonowskich Mistrzów Mistrzowie Kodowania
tworzyliśmy projekt " Kot w labiryncie"
Tworzyliśmy własne tła, by kotek nie miał łatwo dotrzeć do wyjścia.
Najpierw ustaliliśmy wspólny zarys zabawy, a potem wyobraźnia młodych twórców podpowiadała bardzo różne rozwiązania.
W zachwyt wprawiła nas gra Paulinki
http://scratch.mit.edu/projects/27776068/



24 IX 2015

Oto kolejny projekt, który powstał w czasie poniedziałkowych zajęć:

Złap sprytne myszki :)

22 IX 2015

Zrobiliśmy pierwszą grę pt "Kot goni mysz". 

Wspólnie wymyślaliśmy jak może przebiegać gra, a potem każdy mógł zrobić swoja wersję zabawy kotka i myszki. 

Mszczonowscy Mistrzowie Kodowania maja swoje konta
w serwisie Scratch i pracują on-line. Dzięki temu mają dostęp do swoich prac w każdym miejscu.
Mamy też swoje studio projektów. Będziemy tam gromadzić prace uczniów naszej szkoły.

A oto jeden projektów zrobiony w czasie wczorajszych zajęć.

gra "Kot goni myszkę"| 


http://scratch.mit.edu/projects/27138711/



Już zaczęliśmy wielką przygodę z programowaniem.

Dzisiaj spotkaliśmy się po raz pierwszy w ramach ogólnopolskiego programu "Mistrzowie Kodowania" Jesteśmy jedną spośród 600 szkól w Polsce.

Na zajęciach poznawaliśmy środowisko Scratch. Odkryliśmy  niektóre narzędzia programu. Tworzyliśmy proste skrypty przesuwające i obracające duszka.Nauczyliśmy się modyfikować kostiumy duszka i animować go. Sprawiło to wiele radości.

Zdobyte umiejętności wykorzystamy za tydzień, kiedy to stworzymy pierwszą grę.



Adres naszego fanpage:

 https://www.facebook.com/mszczonowscy.mistrzowie




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz