
Na
posiedzeniu w dniu 13 lutego 2020 r. Komisja Grantowa Fajne Granty T-Mobile w
składzie: eksperci Agnieszka Bilska i Robert Król, Małgorzata Rybak-Dowżyk –
T-Mobile Polska, Krystyna Kulisz-Jackowska i Radosław Jackowski – Fundacja
CoderDojo Polska wybrała do realizacji również grant przygotowany przez nauczycielkę
informatyki z naszej szkoły p. Małgorzatę Woźniak.
Założeniem projektu “Nauczanie przez programowanie”
jest stworzenie materiałów pozwalających wykorzystać roboty i programowanie w
nauce przedmiotów szkolnych.
Scenariusze zajęć podczas którym uczniowie będą mieli wykorzystać nowoczesne technologie do uczenia się, utrwalania, powtarzania czy sprawdzania wiedzy z rożnych przedmiotów szkolnych.
Będzie to nauka przez zabawę z wykorzystaniem zestawu mTiny.
Nauczycielka przygotuje maty edukacyjne z zadaniami wprowadzającymi, utrwalającymi czy sprawdzającymi np.: słownictwo z języka angielskiego, działania matematyczne, znajomość lektury itp. Młodzi programiści stworzą trasy, ułożą program dla robota, którego zadaniem będzie "udzielać" poprawnej odpowiedzi. Scenariusze zajęć będą przewidywały treści programowe z różnych przedmiotów.
Scenariusze zajęć podczas którym uczniowie będą mieli wykorzystać nowoczesne technologie do uczenia się, utrwalania, powtarzania czy sprawdzania wiedzy z rożnych przedmiotów szkolnych.
Będzie to nauka przez zabawę z wykorzystaniem zestawu mTiny.
Nauczycielka przygotuje maty edukacyjne z zadaniami wprowadzającymi, utrwalającymi czy sprawdzającymi np.: słownictwo z języka angielskiego, działania matematyczne, znajomość lektury itp. Młodzi programiści stworzą trasy, ułożą program dla robota, którego zadaniem będzie "udzielać" poprawnej odpowiedzi. Scenariusze zajęć będą przewidywały treści programowe z różnych przedmiotów.
Z wielką radością przyjęliśmy gratulacje od zespołu komisji
grantowej. Tym większa jest to radość, że to już trzeci grant w tym roku szkolnym z zakresu nowych technologii,
który pozyskała dla naszej szkoły p. Małgorzata Woźniak. Dzięki tym
działaniom szkolna „rodzina” robotów edukacyjnych jest już naprawdę duża: Dash,
Dot, mBot, Lofi, Codey Rocky,Ozobot, Photon, Doc, CUE, plus zestawy do
programowania Makey Makey, innowacyjna gra planszowa do nauki programowania Scottie
Go! Wszystko to pozwala na prowadzenie urozmaicanych
zajęć z programowania i robotyki. Mamy też drona, który również służy do nauki
programowania. Tak bogata baza edukacyjna
pozwala wprowadzić uczniów w świat programowania, nowoczesnych technologii,
pomaga w zrozumieniu działania elektroniki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.