czwartek, 18 października 2018

#SuperKoderzy są wśród nas



SuperKoderzy w naszej szkole

Rok szkolny 2018/19 rozpoczął się bardzo dobrze dla młodych entuzjastów programowania i robotyki ze Szkoły Podstawowej w Mszczonowie. Dostaliśmy dotację, dzięki, której grupa uczniów z klas IV_VI pod opieką p Małgorzaty Woźniak realizuje program  #SuperKoderzy –Majsterkowicze2.0. Za uzyskaną dotację zostało zakupionych 5 zestawów robotów LOFTI.
Dzięki kolejnemu grantowi pozyskanemu przez tę nauczycielkę informatyki, baza robotów edukacyjnych  powiększyła się  o kolejne. Dash, Dot, Ozobot, Doc, mBot i  teraz Loffi, to spore zaplecze pomocy dydaktycznych najnowszej generacji, którym dysponuje nasza szkoła. Roboty świetnie sprawdzają się do nauki programowania, ale także mogą wspomagać proces dydaktycznych każdej lekcji.
 #SuperKoderzy to ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Orange, którego kluczowym elementem jest nauka programowania.. W czasie trwania programu Młodzi Koderzy dzieci uczą się programowania, podstaw robotyki i poznają świat nowych technologii. Rozwijają też kreatywność, umiejętność logicznego myślenia i pracy w zespole. Być może w młodych programistach rozbudzą się przyszłe zainteresowania zawodowe. Programista to przecież zawód przyszłości!
"Młodzi Koderzy" z mszczonowskiej podstawówki  realizują różnorodne zadania  programistyczne. Rozpoczęli od poznania środowiska Scratch. Pierwsze stworzone projekty wywołały wiele emocji. A to dopiero wstęp do bardziej rozbudowanych animacji :)  Duszki, kostiumy, sceny, programowanie coraz bardziej złożonych programów  to wspaniała przygoda podczas tych zajęć. Po zdobyciu podstaw pracy z programem Scratch, zasady tworzenia algorytmów przyjdzie czas na największą atrakcję tych zajęć, składanie a potem programowanie robotów LOFTI.
Uczniowie biorący udział w zajęciach dodatkowych z programowania i robotyki włączyli się Europejski Tydzień Kodowania, współorganizując szkolne wydarzenie, w którym mogli uczestniczyć wszyscy uczniowie szkoły i przekonać się, że „kodować każdy może…”. Działania odbywały się  podczas lekcji informatyki oraz w czasie dużych przerw.
Obecnie przygotowujemy aplikację będącą odpowiedzią na konkurs  „CodeWeek 2018 Code for the Planet”. Zadanie konkursowe polega na wybraniu jednego z trzech zadań programistycznych, każde z nich jest związane z ekologią. Organizator Konkursu przewidział nagrody główne w postaci Robot edukacyjny PHOTON.
Photona jeszcze nie mamy w „szkolnym zestawie robotów edukacyjnych” a bardzo chcielibyśmy go mieć Uczniowie przykładają się, starając się z całych sił pamiętając, że  ważne jest  złożoność skryptu, oryginalność, kreatywność i walory estetyczne.
Trzymamy kciuki za osiągnięcia „Młodych Koderów”.


.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.