poniedziałek, 6 marca 2017

Kodowanie bez komputerów

zajęć z zakresu kodowania bez wykorzystania sprzętu komputerowego i mobilnego.

Uczniowie z klasy 4a uczestniczyli w specjalnych zajęciach wprowadzających w świat kodowania. Specjalnych, bo zamiast komputerów, tabletów, urządzeń mobilnych były zwykłe kartki papieru z Na tej dowiedzieli się i doświadczyli, na czym polega tworzenie instrukcji i zamienianie ich w kod. Zadania wykonywane były w grupach.
Pierwsze zadanie polegało na napisaniu przepisu na przejście przez jezdnię.
Uczniowie bardzo precyzyjnie określali kolejne czynności, jakie trzeba wykonać by przejść przez ulicę. Powstały algorytmy, które zostały wykonane i sprawdzone pod względem poprawności programu. Jedno dziecko czytało ułożone polecenia, czyli kod programu, a drugie było robotem, który ten kod wykonywał.
Kolejne wyzwanie to zakodowanie zdania za pomocą szyfru Cezara i przekazanie innej grupie do odszyfrowania. Podczas wykonywania tego zadania uczniowie zrozumieli potrzebę bycia precyzyjnym w kodowaniu.
Trzecie zadanie to napisanie instrukcji przy pomocy określonych symboli, różnych strzałek, którym odpowiadały określone czynności. Jedna grupa układała ze strzałek polecenia, czyli kod programu, a druga ten algorytm wykonywała, czyli układała wieże z kubeczków. Im bardziej skomplikowany układ strzałek, tym łatwiej o pomyłkę i naukę “naprawiania programu”. Cała godzina dobrej zabawy w kodowanie różnych instrukcji za pomocą symboli.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.